در دنیای امروز که کسب و کار ماهیت الکترونیکی به خود گرفته و راه اندازی وب سایت به مهمترین و ابتدایی ترین قدم حضور در بازار تبدیل شده، اجتناب از خطاهای مرسوم در طراحی وب سایت اهمیت زیادی دارد. خطاهایی که اگر آنها را مرتکب شوید، بهتراست وب سایت نداشته باشید. پس در هنگام پیاده سازی وب سایت خود از اشتباهات مرسوم که در ادامه ذکر می شوند دوری کنید:

از جلوه های متحرک فلش استفاده می کنید.

فلش برای جلوه های بصری بسیار جذاب است، اما برای جستجو مناسب نیست و نیز در دستگاه های تولیدی شرکت اپل کار نمی کند. بنابراین اگر شما در کسب و کاری فعالیت می کنید که برای شناخته شدن به جستجو (مثلا در سایت گوگل) نیازمند هستید و یا اگر طرفداران آیفون و آیپد هدف شما هستند، پس با یک سایت سنگین و پر از افکت های فلش، وب سایت خودتان را خفه نکنید!

بیش از حد برای بهینه سازی در گوگل کار کرده اید.

لبریز کردن وب سایت از لینکها و کلمات کلیدی ممکن است یک انگیزه طبیعی باشد، اما چیزی که در حال ایجاد کردن آن هستید یک کابوس برای بهینه سازی در موتورهای جستجو است، اگر سایت برای شما گیج کننده است برای موتور گوگل هم احتمالاً به همین صورت است. به خصوص به یاد بیاورید که استفاده زیاد از کلمات کلیدی، از نظر گوگل تقلب محسوب می شود و در نتیجه سایت شما را در لیست سیاه قرار می دهد.

محتوای سایت شما کسل کننده است.

هیچ کس یک محتوای احمقانه، کسل کننده و بدردنخور را نمی خواند. سعی کنید از تصاویر، نمودارها، ویدئوها، نظرسنجی ها، لینکهای دانلود و یا دیگر اشکال تعامل با کاربران، بیشتر استفاده کنید، تا کاربران دلیلی برای آمدن و ماندن در وب سایت شما داشته باشند.

ارتباط با کاربران را فراموش کرده اید.

اطمینان یابید محتوای سایت شما برای ارتباط موثر با کاربران و به شیوه ای ملموس و جذاب تدوین شده است. امکاناتی فراهم کنید که وب سایت «صدای مشتریان» را به شما منتقل کند. از طریق وب سایت خدمات پشتیبانی به مشتریان خود ارائه دهید و ساده ترین روش را برای دریافت نظرات آنها پیش بینی کنید. کاری کنید که وب سایت شما یکطرفه نباشد و به ابزاری برای گفتگوی شما با افراد بیرون از شرکت تبدیل شود. از جملات «همین حالا تصمیم بگیرید»، «نظر دهید» و یا «این فرم نظرخواهی را تکمیل کنید» استفاده نمایید.

اطلاعات تماس را فراموش کرده اید و یا در مکانی دور از دسترس قرار داده اید.

احتمالا برایتان پیش آمده که بعد از مشاهده یک وب سایت، تصمیم گرفته اید که با آنها تماس بگیرید و ناگهان متوجه شده اید که تنها راه ارتباطی شما، پر کردن یک فرم بوده است؟! از این خطای فاحش اجتناب کنید. همه اطلاعات تماس همراه با لینکهای شبکه های اجتماعی را به آسانی و به کرّات در اختیار کاربران قرار دهید. این جزئیات را در ارجحیت قرار داده ، به نحوی که در تمام صفحات سایت در دسترس باشند و ترجیحا در همه صفحات نمایش داده شوند.

شبکه های اجتماعی را نادیده گرفته اید.

این روزها اگر در شبکه های اجتماعی فعالیت ندارید (فیس بوک، توئیتر، یوتوب و …) و یا به کاربران، راهی آسان جهت انتشار و به اشتراک گذاری محتوای خود ارائه نمی دهید، شبیه انسانهای قرون وسطی رفتار کرده اید! شبکه های اجتماعی نه تنها باعث می شوند محتوای شما و نام شرکت و محصولات شما با هزینه دیگران تکثیر یابد، بلکه جستجوی شما را نیز در اینترنت تسهیل می کنند.

در جستجوهای محلی ثبت نشده اید.

اگر عمده کسب و کار شما محلی و منطقه ای است و شما از امکان ثبت رایگان در سرویس های مهمی چون گوگل پلاس محلی، یاهو محلی و یا دیگر امکانات مشابه استفاده نمی کنید، مجبور هستید برای بهتر دیده شدن از تبلیغات با هزینه زیاد استفاده کنید. پس بهتر است انواع بانک های اطلاعاتی در استان خود و یا در زمینه تخصصی خود را جدی بگیرید. این روش های تبلیغات نه تنها کم هزینه اند، هویت اینترنتی شما را پررنگ تر می کنند.

وب سایت شما در موبایل ها نمایش درستی ندارد.

در حال حاضر موبایل ها، 12% کل ترافیک اینترنت دنیا را شامل می شوند و با سرعت بیشتری نسبت به کامپیوترهای شخصی در حال گسترش هستند. اگر وب سایت تان در موبایل قابل دسترس نیست شما جمعیت در حال رشد و قابل توجهی از کاربران را از دست خواهید داد. بنابراین در تقسیم بودجه برای توسعه وب سایت به نسخه موبایلی آن نیز توجه کنید.

Pin It on Pinterest