امروزه نادیده گرفتن شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها خیلی گران تمام می شود. تدوین استراتژی درست موفقیت در رسانه های اجتماعی را ایجاد می کند و اینجا موارد در تعیین استراتژی رسانه های اجتماعی مطرح می شود .

دانش ناقص و ناکافی از چگونگی استفاده از شبکه های اجتماعی، همواره سدی مهم برای ورود به دنیای جدید تبلیغات است. در نتیجه حتی قدیمی ترین مدارس کسب و کار برای تعیین و تعریف استراتژی استفاده از شبکه های اجتماعی به تکاپو افتاده اند.

اگر برای اولین بار می خواهید برای کسب و کار خود با شبکه های اجتماعی کار کنید، به خاطر داشته باشید که شبکه های اجتماعی یک کانال ارتباطی ساده هستند. رسانه های اجتماعی به تنهایی قادر به برندسازی و یا جذب مشتری برای شما نیستند. برند سازی و جذب مشتریان جدید از طریق محتوای با ارزش، بدست می آیند. شبکه اجتماعی تنها یک پیام رسان است، اما ممکن است مهمترین وسیله ای باشد که شما را قادر می سازد سریعا به میلیونها کاربر دسترسی داشته باشید. در اینجا یک استراتژی سه مرحله ای و آسان برای شروع کار بر روی رسانه های اجتماعی ارائه می شود.

تعریف و تعیین جامعه هدف

هدف تجاری خود را تعریف و یک جامعه مناسب برای آن بیابید. به وب سایت صنف تجاری خود سر بزنید و به دنبال هر گونه لینک شبکه اجتماعی بگردید. بیشتر اصناف، گروههای مربوط به خودشان را در شبکه های اجتماعی ساخته اند. ممکن است حتی این اصناف در وب سایت های خود شبکه های اجتماعی داشته باشند. گروه های اجتماعی مرتبط با خود را در سایتهای چون توییتر، لینکدین یا فیس بوک جستجو کنید ولی خودتان را به شبکه های اجتماعی محبوب منحصر نکنید. از گروههای موجود با کاربران قابل اعتماد به عنوان زمینه ای برای ایجاد ارزش استفاده کنید. اگر در زمینه مورد نظر شما، گروهی وجود ندارد، آنرا ایجاد کنید.

درک زبان و عادات و سنن

بازدید از یک شبکه اجتماعی برای یک فرد تازه کار، شبیه به بازدید از یک کشور تازه است. هرچند ممکن است به سرعت متوجه این قضیه نشوید. اما درک زبان و عادات و رسوم شهروندان شبکه های اجتماعی مهم و ضروری است. عادات و رسوم آنها را با زیر نظر گرفتن پست های کاربران یاد بگیرید. در زبان این جوامع معمولا از کلمات مخفف منحصر به فردی برای ارتباط استفاده می شود. همچنین ممکن است دریابید این گروهها از گویش خاص خودشان در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بسیاری از این شبکه های اجتماعی برای شروع به کار، راهنمای کاربران ارائه می کنند. از آنها برای بالابردن سطح اطلاعات خود استفاده کنید.

درگیر شدن و ایجاد ارزش

صحبت کنید! بعد از پایان تحقیقات تان در قدم دوم، باید وارد میدان شوید و در گفتگو ها شرکت کنید. این گفتگوها به اندازه گفتگو های تجاری مهم هستند. خیلی از کاربران تازه در شبکه اجتماعی مایلند درباره تعداد و نحوه بهتر ارائه مطالب (پست ها) بدانند. بهترین راه مشخص کردن این نسبت، زیرنظر داشتن پست هایی است که در بین گروهها اتفاق می افتد و پیروی از همان گرایش است. از ایده های زیر برای شروع یک گفتگو استفاده کنید:

  • مطرح کردن یک سؤال فکری در رابطه با تجارت تان
  • پاسخ دادن به سوالات پست های دیگر
  • لینک کردن یک محتوای درگیر کننده و نظرخواهی از دیگران در این مورد (محتوای لینکی که مطرح می کنید نباید از خودتان باشد! یک مقاله خبری یا یک نظرسنجی یا چیز جالب دیگری بیابید.)

 

از کپی کردن پست هایی که در یک شبکه اجتماعی ایجاد کرده اید، در چندین شبکه دیگر خودداری کنید. بسیاری از شرکتها در این دام گرفتار شده اند. زیرا تصور می کردند با این کار به آسانی می توانند پیغام خود را در چندین شبکه پخش کنند. کاربران شبکه های اجتماعی این گونه پست ها را رد می کنند و یا نادیده می گیرند. فراتر از تمام اینها واقعاً در گفتگو ها با کاربران شریک شوید و محتوای با ارزش افزوده تولید کنید تا بیشترین بهره را از شبکه های اجتماعی ببرید.

Pin It on Pinterest