مباحث زیادی درباره ارزش «رسانه های اجتماعی» در کسب و کار، مطرح شده است و اغلب بر پتانسیل بالای آنها به عنوان ابزار قدرتمندی برای فروش تاکید می شود، زیرا امکان ارتباط با تعداد زیادی از افراد، برای فروشندگان و صاحبان کسب و کار،مانند یک معدن طلا است.

این هیجان زیاد، بحث­هایی را درباره راه­های مناسب «فروش» در فضای «رسانه های اجتماعی» دامن زده است. حتی صاحبانشبکه­های اجتماعی عظیم، در کشمکش یافتن راههای بهتر، برای پول درآوردن از شبکه­هایشان هستند.

اما معمولاً هیجان اولیه بعد از نتیجه­گیری ضعیف نسبت به قابلیت­های پول درآوردن از رسانه­های اجتماعی، خاموش می شود. دلیل آن برداشت اشتباه از ماهیت شبکه های اجتماعی و کاربران آنها است، برداشت نادرستی که پتانسیل­های واقعیشبکه های اجتماعی را نیز مخفی می کند.

به زبان ساده، رسانه­های اجتماعی معمولاً یک بازار فروش مستقیم به حساب نمی­آیند. آنها یک فرصت برای آشنایی با مشتریان بالقوه هستند. در واقع برای کسب موفقیت در فروش، این نکته ساده، بسیار ضروری است:

«افراد از کسانی که آنها را می­شناسند و به آنها اعتماد دارند خرید می­کنند.»

از طریق آموزش کاربران، سرگرم کردن آنها، یا ایجاد فضایی برای تعامل با دوستانشان، شما اعتبار کسب می­کنید و با کمی قدرت بیشتر در هماهنگی، اعتماد بدست می­آورید.

“محتوا” تبدیل به قدرتمندترین ابزار برای روابط مجازی و ایجاد هوادار در رسانه­ی شما خواهد شد. ابتدایی­ترین هدف در این تجارت ، تغذیه مخاطبین، بوسیله محتوا است. باید به آنها چیزی بدهید که رقیبان شما نمی­دهند. به آنها آموزش بدهید، الهام بخش آنها باشید و هیجان زده­شان کنید. خلق محتوا این فرصت را به مخاطبان می­دهد تا با کار شما اخت شوند، با آن تعامل داشته باشند و نظرشان را اعلام کنند.

این انگیزه­ای است که می­تواند در طولانی­ مدت برای برند و نام تجاری شما اعتماد ایجاد کند و کاربران رسانه­های اجتماعی را از مجموعه ای بدون هویت، به طرفداران بالقوه­ مارک شما تغییر دهد و این آغاز بهره برداری های ارزشمند خواهد بود.  با تغییر نگرش شما، رسانه­های اجتماعی به آسانی تبدیل به مکان­هایی پر از فرصت می­شوند. این بازار فوق­العاده عظیم به مدیران هوشمندکسب و کارها، امکان می دهد که مخاطبان حرفه­ای را از آن خود کنند.

 

اما در دراز مدت، رسانه­های اجتماعی تنها زمانی موفق می شوند که شما بتوانید توجه مخاطبان به کسب و کارتان را جلب کنید. محتوای عالی، قدرت آوردن مخاطب به وب سایت شما را دارد، اما این ترافیک بی­معنی خواهد بود اگر علاقه مخاطب، فقط در حد محتوا باقی بماند.

من به عنوان مدیر بازاریابی یک آژانس دیجیتال، مشاهده می­کنم که ایجاد محتوای دست اول، استراتژی اصلی بازاریابی می باشد. اما برای کسب نتیجه، باید با صرف زمان کافی، راهی برای عرضه محتوا پیدا کرد و مخاطبین جدیدی را برای برند خود جذب نمود. به خصوص باید به سه مورد زیر توجه داشت:

–         رشد مخاطبان رسانه­های اجتماعی (دنبال کنندگان توییتر و طرفداران فیس­بوک)

–         محتواهای داخلی در سایت­ها (پیغام گذاری­ها و به اشتراک­گذاری­ها)

–         رشد مشترکین خبرنامه­ها (مشترکین ایمیل)

ما به رسانه اجتماعی به عنوان نقطه اصلی فعل و انفعالات تکیه داریم و برای پخش کردن و گسترش محتوای ایجاد شده، بر روی کمک استفاده­کنندگان حساب می­کنیم. ما کسب و کار خود را بر این اساس استوار کرده­ایم و در حال حاضر شرکت Ford Motor برای بیش از 90 درصد از جریان کسب و کار خود، از رسانه های اجتماعی بازخورد داشته است.

بیشتر صاحبان کسب و کار یک جامعه عظیم را در «رسانه های اجتماعی» مشاهده می­کنند و مشتاق آن می­شوند. این روش برای بیشتر کسب و کارها اشتباه است. برای یافتن یک موفقیت طولانی و پایدار در فضای آنلاین، ابتدا باید مخاطبان محدود ولی وفادار و متعهد بسازید. باید مخاطبان را در فضای «رسانه اجتماعی» ایجاد و خالص­سازی کنید، از محتوا برای جلب آنها استفاده کنید، به آنها متعهد باشید و اعتمادشان را جلب کنید. پرورش و تغذیه مخاطبان را ادامه دهید و به این طریق یک دارایی بسیار با ارزش در طول زمان خلق خواهید کرد.

Pin It on Pinterest