در مستندات حوزه کسب و کار، عکس ها و تصاویر شخصی شما اهمیت زیادی دارند. مستنداتی مانند پروپزال ها، گزارشات، وب سایت های سازمانی، صفحات تجاری فیس بوک، مجلات تخصصی، کاتالوگ های تجاری و یا آگهی های انتخاباتی. اگر تصاویر حرفه ای شما با عکس های آلبوم شخصی و خانوادگی تفاوت زیادی دارد، پس شما هم به این مشکل گرفتار هستید.
امروزه رسانه های اجتماعی، برای افراد به ابزار روابط عمومی شخصی بدل شده اند. پس می توانید یک آزمایش ساده انجام دهید. افراد شاخص حوزه کسب و کار را در نظر بگیرید. آنها در وب سایت شرکت و یا مستندات تجاری دیگر، اغلب تصاویر خوب و زیبایی از خود منتشر می کنند. حالا می توانید به تصویر پروفایل فیس بوک و یا توییتر این اشخاص نگاه کنید و یا یک جستجوی کوتاه در گوگل انجام دهید. آیا تصاویری که یافتید مشابه تصاویر رسمی این افراد بوده است؟ نه دقیقا. تفاوتی که مشاهده می کنید بیشتر از آن است که اتفاقی باشد.

ممکن است تصویر شخصی را پیدا کنید که در مستندات تجاری به جذابیت جرج کلونی بوده ولی در شبکه های اجتماعی خیلی معمولی تر به نظر می رسد. این طبیعی است که افراد سعی می کنند همیشه خوب و جذاب دیده شوند، چون مردمی که مخاطب آنها هستند، علاقه دارند با افراد جذاب و خوش قیافه کار کنند.
اما نباید در جذاب بودن زیاده روی کنید. چون از سوی دیگر مردم دوست دارند با آدم های واقعی و صادق کار کنند. پس همیشه این احتمال را در نظر بگیرید که با مشتریان و طرف های تجاری خود ملاقات خواهید داشت و ظاهر شما نباید با ذهنیت آنها، تفاوت خیلی زیادی داشته باشد. در واقع نباید کاری کنید که مشتریان احتمالی به این نتیجه برسند که شما در مقایسه با عکس هایتان به همان اندازه خوش قیافه، به همان اندازه آراسته و خوش پوش، به همان اندازه جوان و از همه مهمتر به همان اندازه لبخند بر لب و خوش رو، نیستید. به جای آن سعی کنید:

در تصاویر شخصی، ستودنی باشید و نه فریبکار.
تصاویری انتخاب کنید که آنچه به واقع هستید را نشان بدهد. باید در عکس های خود طبیعی باشید. در استفاده از افکت ها و تکنیکهای فوتوشاپ برای روتوش عکس، زیاده روی نکنید. همیشه اولین ملاقات با مشتریان را درنظر بگیرید. باید هم خوب و هم واقعی جلوه کنید. در غیراینصورت در روز ملاقات، این موضوع به ذهن آنها خواهد آمد، که شما عادت دارید، چیزهایی را مخفی کنید و یا واقعیت را جور دیگری جلوه بدهید. این موضوع باعث سلب اطمینان مشتریان خواهد شد.

هرگز از تصاویر اینترنتی به جای عکس شخصی استفاده نکنید.
عکس های اینترنتی (مانند عکس های سایت Stock) قشنگ و جذاب هستند. اما مردم را احمق فرض نکنید. بدترین عکس واقعی شما از هر عکس اینترنتی بهتر است.

امکانات و توانمندیهای خود را به صورت غیرواقعی جلوه ندهید.
اگر تاکنون در زیر برج کج پیزا نبوده اید و یا اگر هرگز در پیاده رو مشاهیر در هالیوود راه نرفته اید، تصاویری از خود در این مکان ها ایجاد نکنید.

همیشه به یاد داشته باشید که شما celebrity نیستید.
بازیگران سینما و خواننده های معروف، خرج زندگی خود را بر پایه اینکه چطور به نظر می رسند، تامین میکنند. ولی درآمد زندگی شما از آن کاری که انجام می دهید به دست می آید نه شیوه ای که در میان مردم ظاهر می شوید. این البته به معنی این نیست که آراستگی در حوزه کسب و کار اهمیتی ندارد بلکه نکته اینجاست که باید در انتخاب شیوه ظاهر شدن، راه درست و منطقی را انتخاب کنید.

Pin It on Pinterest