آیا مردم به اندازه کافی در فیس بوک شما را «Like » نمی کنند؟ در اینجا آنچه باعث می شود طرفداران، از شما دور شوند ذکر خواهد شد.

فیس بوک این روزها به یک ابزار غیر قابل اجتناب برای کسب و کار تبدیل شده است. چرا؟ چون در آنجا یک بیلیون از افراد، در حال تعامل هستند. همچنین به این دلیل که نه تنها دوستان و آشنایان که رقبای شما هم در این جامعه جهانی حضور دارند و هر روزه ارتباطات خود را توسعه می دهند و اعتماد بازار را جلب می کنند.

آیا می دانستید که فیس بوک یک جامعه آنلاین برای انگیزه بخشی به مصرف کنندگان است؟ و این روزها بیشتر مصرف کنندگان آنقدر باهوش هستند که یک بازاریابی مزورانه و غیر صمیمی را احساس کنند و از آن فاصله بگیرند. این مقاله شامل پنج تا از نباید هایی است که برای کسب و کار شما در فیس بوک مطرح می شود.

  1. بعد از قراردادن پست به دنبال کار خود نروید:

مردم زیاد حرف می زنند. شما هم بخشی از گفتگوی آنها هستید یا شاید قصد دارید که به موضوع گفتگوی آنها تبدیل شوید (که البته همیشه چیز خوبی نیست!) شما نمی توانید بعد از قراردادن یک پست ساده که شامل اطلاعاتی درباره شماست، صحنه را ترک کنید. سعی کنید بخشی از گفتگو باشید با لایک کردن و یا کامنت گذاشتن بر روی پاسخ هایی که پست شما ایجاد کرده است و همچنین با لایک و کامنت گذاشتن بر روی دیگر پست های مرتبط با موضوع. اگر دیگران کامنت منفی برای شما و یا کسب و کارتان ثبت می کنند، سعی کنید با پیغام مستقیم سئوال یا مشکل مربوطه را پیگیری و رفع نمایید.

  1. فقط در چارچوب کسب و کار نمانید:

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید مردم انتظار دارند که به مثابه یک شخص با شما در ارتباط باشند. آنها می خواهند بدانند که شما واقعی هستید و مانند خود آنها، زندگی تان با پستی و بلندی همراه است. داشتن یک اکانت شخصی کلید موفقیت در فیس بوک است. اگر فقط یک صفحه بیزنسی داشته باشید، مردم احساس می کنند که فقط برای مزاحمت آنجا هستید. حتی بدتر از آن نه تنها قرار دادن یک پروفایل شخصی به عنوان پروفایل بیزنسی بر خلاف قوانین فیس بوک است بلکه سریعترین روش برای خارج کردن شما از لیست دوستان است. بنابراین در صفحه خود و پروفایل شخصی تان، واقعی باشید. در موقعیت های مناسب به حیوان خانگی خود اشاره کنید، از سرگرمی هایتان بگویید و درباره چیزهایی که ارتباطات انسانی را می سازند، حرف بزنید. اگر همیشه درباره کسب و کار مطلب بگذارید، خسته کننده و کسالت بار جلوه خواهید کرد.

  1. درباره سیاست و مذهب اظهارنظر نکنید.

اگر می خواهید نیمی از مخاطبان را از خود برانید، اظهار نظر درباره دیدگاه های سیاسی و مذهبی سریعترین راه ممکن است. در کسب و کار باید موضع بی طرفی اتخاذ کنید، هیچ کس نمی گوید عقاید، ارزش ها و باورهای خود را کنار بگذارید، اما به اشتراک گذاری آنها به صورت عمومی در محیط رسانه های اجتماعی یک ریسک بزرگ است. چه شما محافظه کار باشید یا لبیرال (اشاره به دیدگاه های سیاسی غربی – توضیح مترجم)، طرفدار یا مخالف هر چیزی، طرح دیدگاه های خود را به محیط های شخصی و مکالمات آفلاین محدود کنید.

  1. انتظار توجه زیاد نداشته باشید.

اگر می خواهید در رسانه های اجتماعی تاثیر گذار باشید، باید محتوایی را ایجاد کنید که بحث برانگیز باشد، لایک بخورد و کامنت دریافت کند. باید سخت کار کنید و محتوای خود را به دقت مانیتور کنید. اگر پست های شما توجه کمی جلب می کند، دلخور نشوید، فقط سعی کنید یاد بگیرید که چه چیزی برای مخاطبان شما جالب نیست. ممکن است پست های زیادی را خراب کنید تا بتوانید توجه مخاطبان را جلب کنید.

 

  1. موفقیت به سرعت به دست نمی آید.

اکثر مردم در شبکه های اجتماعی در رابطه با مخاطبان، صمیمت فوری را انتظار دارند. آنها برای تمرکز بر ارتباطات با مشتریان وقت صرف نمی کنند با این تصور که قراردادن چند پست ساده، باید نتایج را به ثمر برساند. بیشتر رابطه ها برای رشد به زمان نیاز دارند. برای برخی از افراد سال ها زمان لازم است تا پیش بینی ها را تحقق بدهند و نتایج ملموس را به دست آورند. پس بر عوامل موثر تکیه کنید و از آنچه علاقه ای ایجاد نمی کند، اجتناب نمایید و سعی کنید تفاوت این دو را یاد بگیرید. از علایق دوستان و همکاران خود و آنچه دوست ندارند بپرسید و پاسخ های آنها را شخصی برداشت نکنید.

 

 

Pin It on Pinterest