اتفاقا با اینکه صفحه درباره ما یکی از مهمترین صفحات وب سایت شرکت است، معمولا ضعیف ترین صفحه نیز هست. در ادامه نکاتی مهم در تنظیم صفحه درباره ما در وب سایت ارائه شده است:

کدام یک از صفحات وب سایت شما، بیشترین بازدید را دارند؟ صفحه «درباره ما» اگر اولین نباشد، به احتمال زیاد نزدیک اولی ها قرار دارد. این خیلی خوب است مگر اینکه نخواهید برای ارائه درست آن چاره اندیشی کنید.
بعد از اینکه وب سایت ، مشتریان بالقوه را به خدمات یا محصولات شما علاقمند کرد، آنها طبیعتا به سراغ صفحه «درباره ما» خواهند رفت – این اغلب فقط بعد از 3 یا 4 کلیک اتفاق می افتد – تا مطمئن شوند شرکت شما انتخاب مناسبی برای ارائه خدمات و محصولات مورد نظر است. درست به همین دلیل است که صفحه درباره ما در وب سایت شرکت می تواند کسب و کارتان را خراب یا آباد کند.
البته که نوشتن و تعریف کردن از خود و شرکتتان امر مطلوبی نیست و در اغلب موارد محتوای صفحه درباره ما وب سایت چیزی شبیه این خواهد شد:
“شرکت NBTT ارائه دهنده خدمات جهانی که در زمینه طراحی شبکه ارتباطی شرکت ها، از طریق ارائه ترکیب منحصربفردی از خدمات نوآورانه و در سطح استانداردهای جهانی فعالیت می کند و فراتر از تجربه معمول مشتریان خدمات ارائه می دهد …”
لحن گیرا و تاثیرگذار است، بخصوص وقتی که از کلمات فنی و اصطلاحات جدید در آن استفاده کرده باشند، اما در واقع چیز مهمی ارائه نمی دهد. باید رویکرد دیگری انتخاب شود. موارد زیر نکاتی را مطرح می کنند تا اطمینان یابید که صفحه «درباره ما» در وب سایت ، مشتریان احتمالی را به سمت شما سوق می دهد.

با آنچه مشتریان نیاز دارند شروع کنید:
فرایندها و جزئیات آنچه انجام می دهید را فراموش کنید. مشتریان به این موارد اهمیتی نمی دهند. آنها به آنچه به دست می آورند اهمیت می دهند : راه حل ها و منافع. تصور کنید که مشتری احتمالی چه چیزی را می خواهد درباره شما بداند. در اولین مرحله بازدیدکننده ها می خواهند بدانند که شما صاحب یک کسب و کار واقعی با امکانات واقعی هستید. سئوالاتی که معمولا مشتریان در طول جلسات فروش می پرسند را درنظر بگیرید. چه اطلاعاتی لازم است تا یک معامله را نهایی کند و یا مشتریان مردد را قانع نماید. اگر من می خواستم تولید یک محصول را برون سپاری کنم، «ارائه خدمات فراتر از تجربه معمول مشتریان» برایم هیچ معنایی نداشت اما «99.7 درصد ارسال به موقع با درصد خطای 0.0021 در طول 5 سال گذشته» بسیار مهم و جذاب خواهد بود. چون این به معنای اهمیتی است که شرکت برای ارائه دقیق خدمات قائل است.

به جای مبالغه و تعریف و تمجید، واقعیات را ارائه دهید.
بسیاری از صفحات «درباره ما» پر از کلماتی مانند اینها هستند : «رویایی و غیرقابل تصور»، «برجسته و فراتر» ، «عالی و ممتاز» ، «در سطح جهانی» … اگر کسب و کار شما واقعا فراتر از انتظار است، به مشتری دلایل و موارد واقعی را نشان دهید ، او خودش در باره «فراتر از انتظار» بودن شما تصمیم می گیرد. اگر واقعا محصول شما « رویایی و غیرقابل تصور » است ، درباره جذابیت های آن توضیح بدهید. اما اگر یک کسب و کار جدید راه اندازی کرده اید و هیچ دلیل و نمونه واقعی برای عرضه ندارید ، دلیل تراشی نکنید. رویکرد و اهداف کسب و کار خود را توضیح دهید و روشی که بر اساس آن می خواهید به اهدافتان برسید را معرفی کنید.

هرگز به چیزی که نیستید تظاهر نکنید:
اگر شما یک شرکت تازه تاسیس یا شرکتی با اندازه کوچک هستید، آنرا بیان کنید. این می تواند جذاب باشد. توضیح دهید که چطور مشتریان از اینکه شما تازه شروع به کار کرده اید منتفع خواهند شد. یا اینکه چون شرکت شما بزرگ نیست چه منافعی می توانید برای مشتریان ایجاد کنید. اینکه مثلا می توانید بر روی کار آنها تمرکز بیشتری داشته باشید و یا در زمان کمتری پروژه یا محصول آنها را تحویل بدهید. پس آنچه واقعا هستید را بیان کنید.

از تصاویر واقعی استفاده کنید:
از تصاویر آدم ها و مکان های واقعی استفاده کنید. اگر برایتان امکان ندارد، بهتر است تصویری استفاده نکنید. اجازه ندهید تصاویر اینترنتی جذاب مثلا از سایت stock شما را وسوسه کند. این روزها اکثر افراد این تصاویر را می شناسند. تصویر مرد جوان خوش قیافه ای که کلاه ایمنی بر سر دارد و وانمود می کند که نقشه های مهندسی را می خواند ، اعتباری برایتان ایجاد نخواهد کرد.

گواهینامه ها همیشه مهم نیستند:
اگر مشتری به دنبال یک قطعه صنعتی است که در شرایط خاصی مقاومت داشته باشد، ارائه استاندارد ها و گواهینامه های معتبر مهم است، اما اگر مشتری به دنبال کسی است که از مراسم ازدواج عکاسی کند، عضویت آن شخص در انجمن عکاسان ازدواج، چندان اهمیتی ندارد. مخصوصا اگر عضویت در این مجامع یک روند معمولی باشد که به آسانی قابل انجام است. جوایز هم می توانند بر اعتبار شرکت اضافه کنند ولی باید موارد مهمی که در جذب مشتریان بالقوه موثر هستند را انتخاب کنید. (ولی اگر نمی توانید از وسوسه معرفی همه جوایز خلاص شوید، صفحه جداگانه ای برای جوایز در وب سایت خود ایجاد کنید و درآنجا هر چه می خواهید برای خودتان دسته گل بفرستید.)

به روزرسانی را فراموش نکنید:
یک صفحه «درباره ما » خوب باید مرتبا به روزشود. چون در روند توسعه کسب و کار، شما مشتریان بزرگتر و مهمتر جذب می کنید، تجارب و توانمندیهای جدید به دست می آورید، بازارهای نو ایجاد می کنید و مراکز تازه ای تاسیس می نمایید. همه این موارد را در وب سایت خود منعکس کنید. مطمئن شوید صفحه درباره ما  با موقعیت و شرایطی که کسب و کار شما همین امروز در آن قرار دارد کاملا مطابق است.

Pin It on Pinterest