ویدئوی کوتاه ارائه سمیه جلیلی در همایش آینده بهتر  که با موضوع هویت حرفه‌ای در اینترنت در تاریخ 15 مهر ماه ارائه شد.

 این همایش به همت موسسه نیکوکاری همگام در مجتمع آموزشی رعد برگزار شد. اطلاعات بیشتر درباره این رویداد در لینک زیر موجود است:
http://ayandeyebehtar.org/
محتوای این ارائه درباره چگونگی ایجاد هویت حرفه ای در اینترنت بود و بخش ‌هایی از آن به شرح زیر است:

دنیای وب مجازی نیست اتفاقا زیادی هم واقعی است

اینکه در شبکه های اجتماعی محتوای شخصی به اشتراک بگذاریم و با اکانت‌های خصوصی (private) فعالیت کنیم و تصاویری از لحظات زندگی شخصی را به نمایش بگذاریم یک انتخاب است  و ایجاد یک اکانت عمومی (public) که محتوای حرفه‌ای و شغلی دارد یک انتخاب دیگر.
ارجحیت دومی صرفا از این لحاظ است که می تواند ابزارهای متنوع و موثر فضای اینترنت در راستای بازاریابی در اختیار ما بگذارد.
بازاریابی در راستای معرفی بهتر حرفه و تخصص ما، چیزی که برای موفقیت و پیشرفت شغلی همگی در هر حوزه‌ای که باشیم به آن نیازمندیم.
در این میان توجه به این نکته مهم است که فضای وب مجازی نیست اتفاقا زیادی واقعی است و محتوای منتشر شده در آن ممکن است تا سال‌ها باقی بماند و بعدا دردسرساز شود.

هویت حرفه‌ای دقیقا چیست؟

آیا مهارت‌های نوشتاری ما هویت حرفه ای ما را می‌سازد یا کیفیت کاری که انجام می‌دهیم؟ هویت حرفه ای به سبک لباس پوشیدن ما مربوط است یا نحوه صحبت کردن ما؟ تحصیلات و مدارک دانشگاهی تعیین کننده هویت حرفه‌ای افراد است یا تعهد کاری و مهارت ‌هایی مانند کنترل استرس و تصمیم گیری سریع؟
در دنیای واقعی و زندگی روزمره همه این موارد تعیین کننده هویت حرفه‌ای هستند، اما در دنیای وب و اینترنت اصل مطلب چطور دیده شدن است.
 مواردی مانند تصویر پروفایل، مقالات پست‌های شبکه‌های اجتماعی ، کامنت‌ها حتی نام کاربری  بخشی از مجموعه‌ای است که هویت حرفه‌ای ما را می‌سازند.

Pin It on Pinterest