برای استفاده بهینه از لینکدین به نحوی که در هر موقعیت شغلی فرصت‌های کسب درآمد بیشتر برای خود ایجاد کنیم؟

بخش اول عکس پروفایل

روز جهانی رسانه‌های اجتماعی در حالی در تقویم جای گرفته که شکی نیست که این رسانه ها نحوه زندگی ما را متحول کرده‌اند. بدیهی است که در حوزه شغلی و حرفه‌ای هم پتانسیل‌های زیادی در این رسانه‌ها موجود است، شاید موفقیت آینده ما در کسب درآمد بستگی به شناخت این ابزارها و استفاده فکر شده از آنها داشته باشد. شاید به زودی اطلاع از ابزارهای مثلا همین سایت لینکدین نه صرفا یک امتیاز فانتزی که ضرورتی مهم برای بقای ما در بازار کار به حساب بیاید.

اما ممکن است سئوالاتی مانند این در مواجهه با لینکدین به ذهن برسند، آیا لینکدین فقط به درد کسانی می خورد که قصد پیدا کردن کار جدید دارند؟ آیا لینکدین را فقط کارفرماها و به جهت آگهی استخدام مورد استفاده قرار می‌دهند؟ قطعا نه!

پیشرفت شغلی هدفی است که لینکدین ابزار تحقق آنرا فراهم می‌کند، فقط کافی است امکانات آنرا بشناسیم. در هر موقعیت کاری که هستیم می‌توانیم با توسعه دانش حرفه‌ای، توانمندی‌ها و ارتباطات پیشرفت کنیم و به درآمد بیشتری برسیم.

اولین قدم برای حضور موثر در لینکدین، طراحی خوب پروفایل است. اگر پروفایل شما در لینکدین ناقص است، همین امروز آنرا تکمیل کنید. بخش مهم پروفایل عکس شخصی افراد است. برای انتخاب بهینه عکس پروفایل نکات زیر توصیه می‌شود:

– بدترین عکس پروفایل این است که عکس پروفایل نداشته باشید
– ترجیحا عکس سه در چهار شناسنامه‌ای نباشد.
– عکس تمام قد درحالی که حواشی زیادی در تصویر موجود است و شما جزیی از حواشی هستید مناسب نیست.
– به سایه‌های عکس توجه کنید که چهر شما را نپوشند و مانع از دیده شدن آن نشود.
–  تصویر نزدیک از چهره در حالت سه رخ و با  لبخند مناسب‌تر است.
– سعید کنید عکس جدید باشد و وضعیت چهره شما را در سن کنونی نشان دهد
– تصویرپروفایل با لباس رسمی مثلا کت برای آقایان و پوشش باحجاب برای خانمهایی که در ایران کار می‌کنند، بهتر است

نوشته سمیه جلیلی ، کارشناس بازاریابی محتوایی

Pin It on Pinterest