نقش بازاریابی محتوایی در موفقیت کسب و کار حرف عجیب و تازه ای نیست، همه آنچه در ذیل موضوع بازاریابی مطرح می شود، در توسعه بازار ، فروش بیشتر و نهایتا موفقیت کسب و کار موثرند. مسئله اصلی شاید توجه به مزایای بازاریابی محتوایی به نسبت دیگر روش های مرسوم بازاریابی و تبلیغات است. مزیت هایی که مدیران کسب و کارهای مختلف در هر صنعتی که باشند، قانع خواهند شد هزینه ها و مشکلات بازاریابی محتوایی را بپذیرند و با اطمینان منتظر نتایج مثبت آن باشند.

کاربران وب بدنبال چه چیزی هستند؟

وب و اینترنت اقیانوس اطلاعات است و گرچه بخش‌های مهم و متنوعی از تعاملات انسانی امروزه بصورت آنلاین انجام می‌شود و اغلب فعالیت های مالی، تجاری و مراودات اداری روی بستر اینترنت انجام می شود اما براحتی می توان ادعا کرد که هنوز ارائه اطلاعات بزرگترین کارکرد دنیای وب بشمار می‌آید. از همین رو در چارچوب بازاریابی دیجیتال در هر کسب و کاری ارائه اطلاعات مفید، راهکار اصلی موفقیت در بازاریابی و جذب مخاطب است.

در دنیای شلوغی که مخاطبان هر روز با آگهی‌ها بمباران می‌شوند، حساسیت و واکنش‌های منفی نسبت به آگهی و اطلاعات تجاری روز به روز بیشتر می‌شود. مخاطبان با مفهوم اسپم بیشتر آشنا شده‌اند و هر روز دایره مصادیق آنرا وسیع‌تر در نظر می‌گیرند. این یعنی شیوه‌های قدیمی بازاریابی دیگر کارایی سابق را ندارند. آگاهی مخاطب نسبت به شیوه‌های جلوگیری از اسپم نیز هزینه شیوه‌های مرسوم تبلیغات را بالاتر برده است.

در این میان بازاریابی محتوایی موجب می‌شود مخاطب با انتخاب خودش به کانال‌های اطلاع‌رسانی کسب‌‌ و کار هدف مراجعه کند و به شرط جذاب بودن محتوا با علاقه آنرا با حلقه‌های ارتباطی خود به اشتراک بگذارد.

اندازه گیری نفوذ در بازاریابی محتوایی

در بسیاری از شیوه های سنتی تر تبلیغات و بازاریابی سنجش کمی تاثیرگذاری کمپین ها به راحتی امکان نداشت، در حالیکه به لطف شبکه های اجتماعی اغلب محتوای تبلیغاتی که در فضای آنلاین منتشر می شود توسط ابزارهای متنوعی قابل اندازه گیری و تحلیل است ، همین نکته برتری فوق العاده ای به این شیوه می دهد و مدیران را نسبت به تاثیر تصمیمات و تخصیص درست هزینه ها آگاه می کند.

تعامل با مخاطب بهترین شیوه اثرگذاری

استفاده از کانال های یکطرفه اطلاع رسانی مانند بیل بردها و تبلیغات تلویزیونی و روزنامه ای، مخاطب در موضع انفعالی قرار می دهند. چیزی که مخاطبان امروزی دیگر حاضر نیستند بپذیرند. آنها در شبکه های اجتماعی درباره کسب و کارهای مختلف و برندها صحبت می کنند و بازاریابی محتوایی فرصت نابی برای تعامل مثبت با آنها ایجاد می کند،

سمیه جلیلی ، جمعه پنجم آذر 1395

Pin It on Pinterest