بازاریابی ویدئویی بخش مهمی از بازاریابی محتوایی است و نقش ویدئو به عنوان فرمت جذاب ارائه محتوای در بازاریابی محتوایی هرروز پررنگ تر می شود

یک ویدئوی خوب هرچند کوتاه، به بهترین شیوه می‌تواند محصول و خدمات کسب‌وکارهای مختلف را معرفی کند و بسیار بیشتر از متن‌های تفضیلی و بنرهای تصویری و گرافیکی در ذهن مخاطب اثرگذار باشد. بازاریابی ویدئویی ( Video Marketing ) پیام تبلیغاتی موردنظر در بازاریابی آنلاین ( Digital Marketin ) را هرچه بهتر به مخاطب انتقال می‌دهد.

تنوع تکنیک‌های طراحی ویدئو و نرم‌افزارهای تدوین و طراحی موشن گرافیک، امکانات ساخت تیزر و ویدئوهای تبلیغاتی را بیش از پیش در دسترس قرار داده و نیز ابزارهای آنلاین انتشار ویدئو، امکان نمایش ویدئوهای تبلیغاتی را برای تعداد زیاد مخاطبان با هزینه به نسبت ارزان فراهم کرده است. افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت و توسعه ابزارهای به اشتراک‌گذاری ویدئو در رسانه‌های اجتماعی نیز بر محبوبیت بازاریابی ویدئویی افزوده است.

بازاریابی ویدئویی چگونه در کسب و کار تاثیرگذار است؟

اما نکته مهم در افزایش کارآیی و تاثیرگذاری محتوای ویدئویی، طراحی آن متناسب با اهداف کلی کسب‌وکار و هم‌راستا بودن آن با طرح بازاریابی آنلاین (Digital Marketing Plan) هر مجموعه است.

علاوه بر این‌ها محتوای ویدئویی در خارج از فضای آنلاین نیز کاربردهای فراوانی دارد، مثلا در سمینارها، جلسات حضوری دمو و کلاس‌های آموزشی نیز در انتقال مفاهیم به مخاطبان نقش اساسی بازی ‌می‌کند.

از مزایای دیگر بازاریابی ویدئویی امکان سنجش میزان تاثیر در مخاطب از طریق آنالیز آماری و بازخوردهای آنلاین محتوای ویدئویی است که بی‌شک در جهت بهبود مداوم شیوه‌های بازاریابی آنلاین و انتقال بهتر مفاهیم اهمیت بسیاری دارد.

هزینه منطقی بازاریابی ویدئویی برای کسب و کارهای کوچک

کوتاه و موجز بودن سناریو برای هر محتوای ویدئویی به نحوی که مزایای خدمات و محصولات را به بهترین شیوه به مخاطب منتقل کند، در کاهش هزینه تولید و جلب مخاطب یک مزیت مهم بشمار می‌آید. جذاب بودن ایده محتوای ویدئویی در حالی‌که مخاطبان خود به انتشار آن کمک کنند یکی از دستاوردهای مهم در بازاریابی ویدئویی است که با شناخت دقیق از علایق مخاطبان و بررسی نکات مهم و مزیت‌های تجاری هر محصول بدست می‌آید.

قبل از توسعه وب و ایجاد مفاهیم بازاریابی آنلاین استفاده از ویدئو فقط در انحصار شرکت‌های بزرگی بود که هزینه‌های زیاد پخش تیزرهای تلویزیونی را متقبل می‌شدند، اما گسترش بازاریابی ویدئویی این ابزار را برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط نیز قابل دسترس کرده است. با این حال هنوز تولید محتوای ویدئویی به نسبت سایر فرمت‌های مورد استفاده در بازاریابی محتوایی ( Content Marketing )  هزینه‌های بالایی دارد و این مهم لزوم برنامه‌ریزی محتوایی دقیق و طراحی سناریو و مدیریت هزینه‌های تولید را برجسته‌تر می‌کند.

لذا از آنجاییکه بازاریابی ویدئویی بخش مهمی از بازاریابی محتوایی است. با تخصیص بودجه مورد نیاز و تشکیل تیم های ایده پرداز می توان با بودجه مناسب تاثیرگذاری قابل توجهی در ذهن مخاطب ایجاد نمود.

 

Pin It on Pinterest