چطور در ساعات کاری با انرژی باشید؟ آیا در ساعات کاری احساس خستگی می کنید؟ با امتحان روش های زیر می توانید مشتاقانه به محل کار بروید

آمارها نشان می دهند که در محیط های کاری، کارآیی رو به افزایش و استخدام رو به کاهش است. به معنای دیگر افراد در محیط های کاری مجبورند بیشتر و طولانی تر کار کنند و تعجبی ندارد که اکثر شاغلان همیشه خسته اند، مرتبا قهوه می نوشند و نوشابه های انرژی زا مصرف می کنند.
در واقع برای اینکه در محیط کاری سازنده و کارآمد باشید است، باید با انرژی کار کنید و شادی و رضایت را احساس کنید، در غیر این صورت در آینده به یک آدم غرغرو و خسیس تبدیل می شوید، کسی مانند اسکروچ در داستان سرود کریسمس چارلز دیکنز.
البته این روزها فشارکاری به قدری افراد را درگیر کرده که فراموش می کنند برای احساس شادی و داشتن انرژی، راه حل های ساده ای وجود دارد. در اینجا تعدادی توصیه کوتاه برای احساس انرژی در طول یک روز کاری ارائه می دهم که هیچ ربطی به داروهای انرژی زا ندارند!

+ روز خود را با تمرینات ورزشی کوتاه، شروع کنید.

ممکن است تصور کنید که ورزش شما را خسته می کند، اما در واقع تمرینات ورزشی، خون را با شدت بیشتری در رگ های شما به جریان می اندازد و این باعث میشود در طول روز سرحال بمانید. هرگز فراموش نکنید که یک صبحانه خوب مانند سوخت جامد یک آتش پرحرارت، شما را در طول روز فعال نگه می دارد.

+ 20 دقیقه بخوابید.

البته که دوست ندارید، همکاران، خوابیدن شما را در ساعات کاری ببینند. اما مطالعات نشان داده است که یک خواب کوتاه ، شما را در باقی روز سرحال و شاداب خواهد کرد. من شرکتی را می شناسم که در دفترکار، اتاقی را با نام «اتاق چرت زدن» تعیین کرده بود، درحالی که آنجا یک صندلی ماساژ نیز وجود داشت.

+ احساسات بد و ناراحت کننده را حذف کنید.

کوله بار احساسات منفی، در تمام روز به دنبال شما می آید و می تواند ضرر و زیان بسیاری ایجاد کند. احساس خشم نسبت به یک همکار و یا حتی کسی که خارج از محل کار است می تواند انرژی شما را به شدت کاهش دهد و ذهن تان را پریشان کند. البته همه ما دوست داریم که احساسات بد را انکار کنیم، اما در اغلب موارد، فقط می توانیم آنها را پنهان کنیم و این پنهان کاری انرژی زیادی تلف می کند. سعی کنید فهرستی از چیزهایی که نسبت به آنها احساس دلخوری و ناراحتی دارید تهیه کنید، بعد تک تک آنها بررسی کنید و سعی کنید خود را با آنها وفق دهید. احساسات منفی را کنار بگذارید. بعد از آن احساس شخصی را خواهید داشت که هر روز یک دقیقه به زمان خود اضافه می کند.

+ 15 دقیقه به شوخی و خنده بگذرانید.

خنده یکی از طبیعی ترین منابع انرژی در انسان است. در سایت های جوک ثبت نام کنید و یا در یوتیوپ ویدئوهای خنده دار تماشا کنید. همکاران را جمع کنید و چندتایی جوک برای هم تعریف کنید. به این ترتیب فضای کاری را دلپذیرتر خواهید کرد و به همه افراد تیم برای باقی روز احساس بهتری خواهید داد. بهترین زمان برای این کار ساعت 2:30 بعد از ظهر است، درست هنگامی که همه دچار بی حالی بعد از ناهار شده اند.

+ برای 15 دقیقه قدم بزنید.

بعضی اوقات ما فقط نیاز داریم که بیرون برویم. مهم نیست که هوا گرم و آفتابی باشد یا سرد و بارانی. بلند شدن از روی صندلی، دور شدن چند دقیقه ای از کامپیوتر و رها کردن موبایل، ذهن شما را شکوفا می کند و در نتیجه با قابلیت بیشتری برای سازندگی بازخواهید گشت. چند قدم راه بروید، چند حرکت کششی کوتاه انجام دهید و نفس عمیق بکشید. احساس شادابی در شما نفوذ می کند و سرحال خواهید آمد.

+ در زمان ناهار یک چیز کوتاه و سرگرم کننده بخوانید.

یک فرار کوتاه برای روشن شدن ذهن و بازگرداندن انرژی بسیار مفید است. داستان های کوتاه از علاقه مندیهای من برای وقت نهار هستند. آنها نه تنها سرگرم کننده اند، بلکه اتمام هر یک از آنها در وقت ناهار به من احساس رضایت ناشی از تکمیل یک کار ارزشمند را می دهد. به این ترتیب با اعتماد به نفس بیشتری برای کار و چالش های آن به پشت میز کارم باز می گردم.

+ اگر مشکل یا اختلافی با همکاران و یا مدیر خود دارید، آنرا حل کنید.

کشمکش و اختلاف می تواند به راحتی همه توجه شما را به خودش معطوف کند و به سرعت شما را خسته کند. مشکلات را نگه ندارید. با مسائل روبرو شوید . اگر باز، همدلانه و با سیاست با دیگران رفتار کنید ، روزهای کاری را آسان تر و با لذت بیشتری سپری خواهید کرد.

+ یک کار خوب و دوستانه برای یکی از همکاران انجام دهید.

انرژی به آسانی از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود. این توصیه به شیوه های گوناگون موثر است. از یک طرف قدردانی از دیگران انگیزه و شور و شوق آنها را افزایش می دهد و از سوی دیگر به طور طبیعی احساس مثبت بودن را در شخص هدیه دهنده ایجاد می کند.

+ برای چند دقیقه به یک دوست تلفن کنید و یا با او چت کنید.

تعامل با دوستان نزدیک همیشه شما را سرحال خواهد آورد. نکته جالب این جاست که نه تنها شما از صحبت کوتاه با دوست خود شاداب خواهید شد، بلکه او نیز از صحبت با شما انرژی خواهد گرفت.

+ مطمئن شوید که کار خود را دوست دارید.

اگر از کاری که انجام می دهید متنفر هستید، هیچ یک از پیشنهادات بالا و نه حتی هیچ میزانی از کافئین نمی تواند مانع از کسالت و بی انگیزگی شما در محیط کار بشود. سعی کنید راهی پیدا کنید و هزینه یافتن شغلی که از آن لذت می برید را شجاعانه بپردازید. زندگی کوتاه است و شما حق دارید از هر روز زندگی لذت ببرید.

مقاله‌ای از kevin Daum

Pin It on Pinterest