توجه به اینکه تولید محتوا هدف نیست وسیله است اهمیت پیدا می‌کند، چون این روزها بازاریابی محتوایی دغدغه شرکت‌ها و مدیران بازاریابی است و عدم توجه به هدف‌گذاری مناسب و برنامه‌ریزی جذب مخاطب درست، هزینه‌های زیادی را موجب می‌شود.

در تولید محتوا همیشه هزینه‌های زیاد لازم نیست

تولید محتوا ممکن است در مواردی هزینه‌های زیادی داشته باشد، ولی گاهی از شیوه‌های خلاقانه و ارزان هم می توان نتایج قابل توجه دریافت کرد و اطلاعات خوب و مفید را به مخاطبان ارائه کرد.  فرمت، موضوع حتی برنامه زمانی تولید و انتشار محتوا را مطابق با شرایط مخاطبان و مشتریان احتمالی برنامه‌ریزی کنید.

تولید محتوا بدون سنجش نتایج بی‌فایده است

قبل از شروع به بازخورد مورد انتظار فکر کنید و اینکه چطور می‌توانید هزینه‌های خود در مسیر درستی هدایت کنید تا بازخورد مناسب دریافت کنید و این ممکن نیست قبل از اینکه هدف را تعریف کنید. بدون داشتن هدف قادر نخواهید بود میزان موفقیت نتایج نهایی را بسنجید.

این مخاطب است که تعیین می‌کند چه محتوایی باید تولید کنید

همیشه قبل از راه‌اندازی تیم‌های محتوایی به مخاطب فکر کنید و اینکه شما با انتشار محتوا قصد تاثیرگذاری بر روی چه کسانی را دارید؟ مشتری خود را تصور کنید و نیازها و علایقش را در مدنظر بگیرید.

از تیم‌های حرفه‌ای برای تولید محتوای تاثیرگذار کمک بگیرید

تاثیرگذاری محتوا و انتشار گسترده آن فقط وقتی امکان‌پذیر است که کیفیت و خلاقیت در تولید محتوا درنظر گرفته شده باشد، تیم‌های حرفه‌ای بازاریابی محتوایی قادر هستند گاهی با هزینه‌هایی بسیار کمتر از تولید داخلی محتوا، پیام تاثیرگذاری از مجموعه شما به مخاطبان برسانند.

کانال‌های انتشار هم به اندازه تولید محتوای خوب اهمیت دارند.

هرچقدر هم که محتوا زیبا، خلاقانه و مفید باشد تا وقتی از کانال‌های درستی منتشر نشود، همه‌گیر نخواهد شد و تاثیری ایجاد نخواهد کرد. همان‌قدر که برای تولید محتوا هزینه می‌کنید برای انتشار آن هم باید بودجه در نظر بگیرید. انتخاب کانال‌های انتشار بی ربط با کسب و کار شما هم مضرات خودش را خواهد داشت و اثرگذاری کل پروسه بازاریابی محتوا را در فروش و افزایش درآمد شما بسیار کاهش خواهد داد.

وب سایت شما لنگرگاه اصلی تولید محتوا است

هرچقدر که فکر کنید شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌هایی مثل تلگرام می‌توانند در جذب مخاطب مفید باشند، هرگز نباید وب‌سایت خود را فراموش کنید. وب سایت شما لنگرگاه و آرشیو نهایی همه کانال‌های دیگر شماست. هویت اصلی برند شما از طریق وب سایت شما ساخته شده و در دنیای وب ماندگار می‌شود. روش‌هایی برای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو SEO را هم جدی بگیرید تا وب سایت موثرتر و کارآمدتری داشته باشید

سمیه جلیلی، کارشناس بازاریابی محتوایی

 

Pin It on Pinterest