مهم ترین نیاز شرکت های نوپا تشکیل یک تیم قوی خلاق و مسنجم است و دانستن نکاتی درباره استخدام کارمندان ماندگار که ارزش آفرینی می کنند اهمیت زیادی دارد.

باید در استخدام افراد به عنوان یک سرمایه گذاری، با دقت و قاطعیت عمل کنید. استخدام کارمندان مناسب در یک کسب­ وکار کوچک بسیار مشکل است. ممکن است با افراد زیرکی که خود را برای پاسخ دادن به سوالات مرسوم با اعتماد به نفس و به راحتی آماده کرده ­اند و یا در فرم استخدام عالی به نظر می­ رسند، مصاحبه کنید، افرادی که هیچ کدام لزوما، فرد مورد نظر شما نیستند!

در واقع استخدام فرد مناسب یک هنر است، نه یک علم. ممکن است هزاران فرم استخدام عالی وجود داشته باشد اما فقط چندتایی از آنها مفید هستند. اگر فکر می­کنید حقوق دادن به فردی که واقعا به درد شما نمی­خورد گران تمام می شود، تعجب خواهید کرد اگر بدانید استخدام و آموزش یک نیروی تازه­ کار بعد از اخراج کارمند غیرمفید چه هزینه­ زیادی خواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است که از ابتدا صحیح عمل کنید و نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • خودتان را استخدام نکنید.

استخدام افرادی که شما را به یاد جوانی خودتان می اندازند، بسیار اغوا کننده است. اما این آن چیزی نیست که نیاز دارید. شما نیازمند ، ایجاد یک تیم هستید که افراد آن مکمل یکدیگر باشند، ایجاد گروهی از افراد که نقاط ضعف و قوتشان مثل هم باشد فایده ای ندارد.

  • شکاف­ های تیم را پر کنید.

ممکن است طرفدار پر و پا قرص اشخاص ویژه باشید، اما استخدام گروهی از افراد با کیفیت یکسان راه مطمئنی برای ایجاد برخورد میان افراد است. و این مسئله ممکن است باعث ایجاد شکاف در تیم شود. برای مثال اگر تنها افراد فوق ­العاده منظم و سازمان یافته را استخدام کنید ممکن است خلاقیت لازم برای ایده های نوین و راه­ های جدید در انجام کارها را در تیم نداشته باشید.

  • هرگز ارزش خوش قلبی را نادیده نگیرید!

بدون شک تابحال با افرادی کار کرده ­اید که کارها را به روش خودشان انجام می­دهند نه به روشی که شرکت تمایل به انجام آن دارد. در میان خیل متقاضیان مواظب این افراد باشید! بیشتر آنها می­دانند چگونه یک مصاحبه عالی انجام دهند. حتما توصیه­ ها در مورد این افراد را چک کنید. اگر شخصی یک کارمند خودخواه است در مواقعی ممکن است، مدیر خود را به اشتباه بیندازد.

  • کمی کاراگاه بازی دربیاورید!

از پرسیدن سؤالات سخت و یا پرسیدن سؤالات یکسان به روش­ های مختلف نترسید. ممکن است ناهماهنگی مشهودی در تکرار پاسخ­ها دریابید و یا حداقل می­توان گفت پاسخ­ های تکراری برای بار دوم زیاد طبیعی نیست. در ضمن جستجو در گوگل را در مورد افراد فراموش نکنید. این کار ممکن است یک بعد از شخصیت فرد را برای شما روشن نماید که با مصاحبه قابل فهمیدن نیست.

  • به چشم یک سرمایه ­گذاری بلند مدت به قضیه نگاه کنید.

اگر 12 ساعت در روز کار می­کنید، پس بدانید بعضی از همکارانتان را بیش از نزدیکترین افراد خانواده ­تان می­بینید. پس از خودتان بپرسید: آیا دوست دارم در کنار آنها باشم؟ با وجود اینکه تنها رابطه­ ی بین شما، کار شما است، باید آنها را دوست داشته باشید. پس کسی را به تیم اضافه نکنید که شما و یا افراد تیم را دیوانه کند!

ممکن است 5 سال طول بکشد تا یک تیم یکدست ایجاد کنید، مخلوطی از افراد سطح بالا و سطح پایین که در کنار هم لذت ببرند و مکمل هم باشند. احساس اینکه شرکت و کسب و کار شما مانند یک محل رفت­ وآمد کارمندان غیرمفید و اخراجی است، ناراحت کننده است، پس برای استخدام صحیح افراد، زمان صرف کنید. تیم شما مهمترین سرمایه ­گذاری است که شما می­توانید در کسب­ وکارتان داشته باشید. پس با آن به صورت یک سرمایه­ گذاری بلند مدت رفتار کنید.

Pin It on Pinterest