بررسی چشم انداز اعتماد برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد و  هفت روش برای ایجاد اعتماد به کسب‌وکار در دیجیتال برندینگ نشان می‌دهد چطور یک برند دیجیتال می‌تواند در خلق اعتماد مخاطب موفق عمل کند. احساس اعتمادی که یک برند برای مخاطب ایجاد می‌کند گاهی به نحوی است که افراد حتی قادر نیستند آنرا توضیح دهند، بلکه فقط حسش می‌کنند. دلیل این پدیده شاید این باشد که ایجاد اعتماد بین مشتریان خود پدیده ساده‌ای نیست.  

در دیجیتال برندینگ، ترکیبی از رفتار و روانشناسی شناختی، تحقیقات بازار، خلاقیت، تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری و چند استراتژی بازاریابی خوب در کنار هم بکار می‌روند تا به تسریع فرآیند ساخت اعتماد کمک کنند.

اما اهمیت سرعت بخشی به این فرآیند آنجایی مشخص می‌شود که هر چه اعتماد دیجیتالی سریع‌تر ساخته شود، اهداف کسب‌وکار زودتر محقق می‌شوند، چه این اهداف جلب مشتری باشد و چه استخدام نیروی کارآمد و چه جذب سرمایه‌گذار یا شریک تجاری .

 

  • استفاده از اعتبار مشتریان

قرار دادن لوگو و نام تجاری مشتریان بزرگ در وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین این اطمینان را بین خریداران ایجاد می‌کند که کمپانی‌هایی که از آنها بزرگ‌تر هستند و یا مشتریان با علایق خاص و ویژه هم از همین محصولات ‌ خدمات استفاده می‌کنند و به این ترتیب نسبت به انتخاب خود اطمینان و اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند.

  • استفاده از دامنه لغات و اصطلاحات شناخته شده

در طراحی نام محصولات و خدمات و تعریف خطوط جدید کسب‌وکار و دسته‌بندی‌های نو ، از ابداع اسامی عجیب که برای مخاطبان هدف ناشناخته است نباید استفاده شود. اصطلاحات غیرمعمول و ناشناخته ارتباط ذهنی مناسبی با خریداران برقرار نمی‌کند و باعث می‌شود آنها به سمت انتخاب خدمات و کالاهای شناخته شده‌تر سوق پیدا کنند.

  • اول منطق، بعد تبلیغات نمایشی

ایجاد طنین قدرتمند از نام تجاری و برند کسب‌و‌کار بسیار حیاتی و مهم است اما اکثر مشتریان خصوصا شرکت هایی که دریافت کننده کالاهای خام یا خدمات هستند و در حوزه B2B دسته‌بندی می‌شوند، بیشتر از آنکه بر روی سروصدای تبلیغاتی تکیه کنند براساس منطق کیفیت انتخاب می‌کنند. معمولا حفظ تعادل 60، 40 بین ایجاد جملات و شعارهای تبلیغاتی محکم در صفحه اول سایت (40)و ساختاری ملایم از طراحی تصویری برای جلب اعتماد (60) باید برقرار شود. طراحی منوها و تجربه کاربری و ساختار معماری اطلاعات در سایت باید همزمان محرک و آسان باشد تا کاربر را به شکل واضح و مشخصی هدایت کند و به بخش‌های مورد نظر برساند.

 

  • واقعی بودن و اجتناب از شک برانگیزی

در صفحه اول وب‌سایت یک شرکت معتبر همیشه باید آدرس دفتر مرکزی قرار داده شود. دیر یا زود مشتریان و مصرف‌کنندگان به دنبال بررسی اعتبار و مشروعیت کسب‌وکار خواهند رفت و چنانچه فقط یک آدرس ایمیل یا یک آدرس ایمیل و یک شماره تلفن در صفحه تماس ببینند، احساس می‌کنند یک جای کار ایراد دارد و به اعتبار آن برند بی‌اعتماد می‌شوند.

 

  • بالا بردن حضور در مجامع صنعتی مرتبط

وقتی یک کسب‌وکار در حوزه صنعتی که فعالیت می‌کند در انجمن‌ها و مجامع صنفی مرتبط عضو باشد، بهتر می‌تواند اعتبار تخصصی خود را به مخاطبان نشان دهد. نمایش لوگوها و گواهینامه‌های عضویت در اصناف مرتبط در وب‌سایت می‌تواند مشتریان احتمالی را از تخصص هر مجموعه‌ای مطمئن کند.

 

  • ایجاد صفحات معرفی مدیران

ایجاد صفحاتی در وب‌سایت برای معرفی مدیران مجموعه‌های تجاری انتخابی نیست و نباید به آن به عنوان یک محتوای سلیقه‌ای نگاه کرد. این صفحات در بین مشتریان شرکت‌های B2B بیشترین بازدید را دارند. معرفی مدیران یک فرصت بی‌نظیر برای نمایش تخصص و اعتبار شخصی مدیران مجموعه است و به سرعت می‌تواند در جلب اعتماد مخاطب موثر باشد. عکس پروفایل مدیران هم باید حرفه‌ای و شکیل باشد تا حس مثبتی در مخاطب ایجاد کند.

 

  • جایگاه خوب در موتورهای جستجو

فعالیت در راستای ارتقای جایگاه وب‌سایت در موتورهای جستجو نه تنها در حوزه بازاریابی اهمیت زیادی دارد، بلکه در ایجاد اعتبار کسب‌وکار هم بسیار موثر است. اینکه با جستجوی کالا و خدماتی که یک کسب‌وکار ارائه می‌دهد نام برند خاصی در صفحه اول گوگل باشد، برای اکثر کاربران به معنی اعتبار خوب آن برند است و براحتی اعتماد مشتریان را جلب خواهد کرد. برای ارتقای جایگاه سایت در موتورهای جستجو تکنیک هایی وجود دارد که به SEO معروف هستند. مهمترین عامل در مباحث SEO دریافت لینک از سایت‌های معتبر است. سایت‌هایی مثل نشریات خبری، مجلات تخصصی پر بازدید و کسب‌وکارهای بزرگ اگر لینکی به یک سایت ارجاع دهند به ارتقای SEO کمک بزرگی خواهد شد و همزمان اعتبار نام تجاری و برند را افزایش خواهند داد.

Pin It on Pinterest